Fördelar och nackdelar

Många kanske ser det som en nackdel att vara homosexuell, men om jag ska vara ärlig så ser jag inte så många nackdelar med det utan snarare bara fördelar. Tänkte att jag skulle dela med mig av några av de fördelar jag tycker att det finns med att vara lesbisk:

  • Vi kan låna varandras smink
  • Sexet är bättre, kvinnor vet vad kvinnor vill ha (detta är naturligtvis endast mina upplevelser)
  • Två par bröst, kan knappast bli bättre än så ;)
  • Vi kan ha spa-kvällar med ansiktsmasker och dylikt.
  • Det är lättare att köpa presenter. Tycker det är grymt svårt att köpa presenter till män, därför får oftast männen i min familj sockar, t-shirts eller dvd-filmer!
  • Vi vet precis hur det är att ha PMS och mensvärk, män kommer aldrig att förstå hur det är!
  • Vi förstår behovet av choklad när vi har mens.
  • Vi kan låna varandras skor och kläder (självklart förutsatt att man har samma storlek)
  • Jag kan ta med mig min flickvän på tjejkvällar med mina kompisar
  • Vi har för det mesta samma tankar vad det gäller romantik

Det är bara några av de fördelar som jag upplever, sen är det klart att det finns nackdelar också:

  • I regel två veckor med mens i månaden
  • Två stycken med PMS
  • Vi kan inte "göra" barn tillsammans
Så många andra nackdelar upplever jag inte. Visst att folk kanske tittar lite extra om vi pussas och kramas offentligt. Men för det mesta upplever jag inte att folk gör det. Att leva som homosexuell i Sverige tycker jag är rätt så trevligt. Vi har i stort sätt samma rättigheter som alla andra vilket gör livet lättare. Jag är t.ex väldigt tacksam över att vi nu får gifta oss i kyrkan, något som jag alltid har velat göra.

Vilka fördelar och nackdelar upplever du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0