En sådan helg!

Jag kommer inte riktigt ihåg sista gången jag var så fruktansvärt seg efter en helg! Fredags kvällen var lugn och vi satt hemma i soffan i lugn och ro och såg på "Den tredje vågen" och sen kröp vi i säng. Kändes alldeles så där lagomt för en fredag.



Lördagen började jag sedan med en riktigt lång och skön sovmorgon. Var första dagen på länge då jag verkligen kunde sova ut och det slutade faktiskt med att jag stannade i sängen ända tills klockan var 12. Men det var skönt att få ligga och dra sig en stund och inte göra så mycket.

Sen blev det rätt så lugnt resten av dagen, vi var på affären en snabbis för att handla lite småsaker inför kvällen och sen gjorde jag philadelphia glass medan C damsög lägenheten. Sen blev det en dusch och lite tv-tittande innan klockan närmade sig 18.00 och B och D kom hit för att grilla och dricka lite öl.

Vi hade en mycket trevlig kväll och det blev en hel del att dricka för min del, vilket resulterade i att jag var väldigt sluddrig och var allmänt underhållande, men det bjuder jag på! B och D tackade för sig vid 1-tiden och jag lyckades på något sätt krypa i säng.

Vaknade sedan 9.30 på söndagen och det kändes som att jag hade blivit överkörd av ett tåg. Lyckade på något vänster i alla fall kliva upp och gå ut med hunden i spöregnet. Sen kraschade jag i soffan där jag somnade och vaknade vid 1-tiden då C klev upp. Lyckade äta lite och sen somnade jag visst om igen!



Vaknade sedan strax före tre-tiden av att B petade på mig och jag var lagomt chockad över att se hennes ansikta då jag slog upp ögonen! Hon hade kommit över med lite "mirakelmedicin" för att bota baksmällan så att vi kunde komma till dom på middag!

Gjorde som jag blev tillsags och svalde 4 tabletter och sedan efter ca 20-30 minuter började jag känna mig normal igen. Återfick färgen i ansiktet och kunde faktiskt känna hurr huvudet vaknade upp. Hoppade in i duschen för att bli av med det sista av baksmällan och sen promenerade jag och C över till B och D där vi blev bjudna på "riktig" lasagne.



Supergod mat och mycket trevligt sällskap. Efter maten såg vi på film, en svensk klassiker, Mitt liv som hund. B tyckte att det var konstigt att jag inte hade sett filmen förrut och i ärlighetens namn hade jag faktiskt aldrig ens hört talas om den! Det var i alla fall en bra film.

Efter filmen var klockan närmare tio och vi promenerade hem i duggregnet. Väl hemma tog vi med oss datorn och la oss i sängen och såg på "The secret diaries of Miss Anne Lister" mycket bra film som jag varmt rekomenderar! Efter att ha sett klart filmen försökte jag mig på att sova lite då jag hade en tidig start idag!



7.35 ringde alarmet och det var bara att knata upp och göra sig iordning för att fara på jobbcoach möte. Mötet gick bra och han hade egentligen inte speciellt mycket att säga. Bokade in ett nytt möte och sen åkte jag hem. Nu sitter jag här och halvsover. Funderar på att ta med mig datorn och krypa till sängs och se en film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0