En riktig dam

Helgen har flugit fram precis som vanligt. Det tycks närmast vara så att jag precis inser att det har varit helg på söndagkväll. Jag och C har haft en bra helg och vi har hunnit med en hel del. Oturligt nog regnade det i lördags då vi hade planer på att spela minigolf och cykla runt sjön. Men detta fick vi så klart ställa in. Istället fick vi besök av mamma och co. Drack kaffe och fikade gofika, inte tokigt alls.

I söndags vaknade vi upp till sol och blev väldigt glada och skyndade oss därför ner på stranden där vi försökte lapa i oss lite sol. Kan hända attt vi skyndade oss ner lite väl hastigt för väl nere på stranden blåste det som sjutton. Men vi stannade i alla fall kvar ett tag och åt lunch och njöt av den lilla värme som fanns.

Det blev dock ganska så kallt efter ett tag och vi bestämde oss för att åka och shoppa istället. Åkte ut på Strömpilen där vi strosade runt på H&M och Lindex. På H&M köpte jag en klänning/tunika att ha nere på stranden när vi åker till Tunisien och sen på Lindex fyndade både jag och C varsin klänning som vi totalt betalade 80 kronor för. Lagomt pris tycker jag!

Känner mig lite lagomt chockad över att jag har köpt en klänning. Tror att sist jag bar en klänning var när jag var typ 12 år, så det var ju ett tag sedan. Vet inte riktigt varför jag har fått för mig att jag vill ha en klänning, men nu har jag en i alla fall. Den är fin och riktigt somrig och ska så klart med på utlandsresan.

Söndagkvällen avslutade vi med att spela kubb på baksidan och sen såg vi en film på 3:an, Perfect Stranger hette den och var faktiskt överraskande bra. Slutet var helt oväntat och gjorde det värt att se filmen.

Idag står ingenting på schemat och jag sitter som mest och funderar på vad man ska hitta på. Kanske blir det en sväng ner på stan, eller så blir det helt enkelt att sätta sig på balkongen och läsa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0