En bra ursäkt!

Vad gör man när man har tråkigt? Jo, då åker man ner på stan och shoppar på rean! Ja, det är i alla fall vad jag bestämde mig för att göra. Måste väl erkänna att jag fick lite mersmak från shoppingen i går och hade så klart förhoppningar om att kunna fynda idag också.

Så jag hoppade in i Vinnie, våran trotjänare som nu dessutom har fått komma hem efter en veckas boende på annan ort. Körde ner på stan bara för att upptäcka att Nanna var fullt! Funderade en stund på vars jag skulle parkera då jag upptäckte att det var parkeringar på fotbollsplanen bredvid Nanna. Så körde in och parkerade, hittade dock ingen biljettautomat så betalade inte. Var en aning tveksam då jag lämnade bilen, har ju trots allt redan fått två parkeringsböter den här sommaren och kände verkligen inte för att få en till.



Knatade runt på stan en stund, riktade in mig på Kappahl, H&M och Lindex. På de två förstnämnda affärerna hittade jag ingenting. Så knatade vidare in på Lindex där det verkligen var länge sedan jag för för jag kände absolut inte igen mig, började fundera på om det verkligen var Lindex jag var på! Hittade inte speciellt mycket jag inte sett förrut då vi var på Lindex igår.

Men jag hittade i alla fall en rosa sjal som var på rea och då det var "ta två betala för en" letade jag också reda på ett linne som jag köpte till C. Efter dessa stora inköp började jag bli lagomt nojig angående parkeringsböter och bestämde mig därför för att fara hem. Stannade på Ica på hemvägen och handlade lite småsaker till middagen, idag är det laxpaj med spenat som står på menyn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0