Bjudna på middag!

Har precis klivit in genom dörren! Vi har varit till veterinären i Röbäck där hunden har fått sin andra rabies vaccinering. Det gick något bättre än förra gången eller ja, det beror lite på hur man ser på saken. Den här gången var i alla fall veterinären förberedd på att hon skulle bråka.



Så munkorgen åkte på direkt och sen fick en av veterinär assistenterna hålla i hunden medan veterinären stack hon. Man skulle lätt ha kunnat tro att vi försökte kapa svansen och inte bara ge henne en spruta i nacken. Hon skrek som en stucken gris och jag är säker på att folk i väntrummet undrade vad vi höll på med!



Det var i alla fall över fort och vi fick det positiva beskedet av veterinären att vi kan ta blodprov om 30 dagar. Så vi behöver inte vänta i 120 dagar som jordbruksverket kräver. Så om en månad är det dags att ta blodprov, har ingen aning om hur det kommer att gå och jag tror att jag helst låter bli att tänka på det nu.

Nu blir det att sitta ner en stund innan det är dags att bege sig ut i värmen med hunden. Sen har jag och C blivit bortbjudna på middag. Ska bli trevligt, det ryktades om att det skulle bli film också. Det blir i alla fall roligt att umgås och inte bara sitta hemma och dega!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0